Header3

Bahagian Pengurusan Kehakiman

Bahagian ini terletak di Ibu Pejabat Jabatan Kehakiman Syariah Negeri Kedah Darul Aman. Ia adalah merupakan sebagai pusat pentadbiran jabatan ini.

 

 Objektif bahagian ini :-

  1. Memberi khidmat sokongan yang berkesan kepada bahagian-bahagian lain untuk melaksanakan tanggungjawab masing-masing.
  2. Melahirkan sistem pengurusan pentadbiran dan kewangan yang bersih, cekap dan produktif.
  3. Melahirkan kepimpinan pengurusan yang bersesuaian mengikut kehendak Islam.

 

Fungsi bahagian ini :-

  • Pengurusan dan penyelarasan perjalanan pentadbiran am pejabat seperti penggunaan ruang pejabat, pengurusan fail, surat menyurat, pengangkutan, setor dan kenderaan.
  • Pengurusan kewangan dan akaun seperti penyediaan anggaran bajet tahunan, gaji, elaun-elaun, pembelian barang- barang dan perkhidmatan, dan tuntutan-tuntutan pembayaran.
  • Pengurusan sumber tenaga manusia termasuk mengenai perjawatan, perkhidmatan personal, latihan dan kursus, disiplin dan tatatertib. 
Ingatkan Saya

Ahad-Rabu
8.00a.m-5.00p.m

Khamis
8.00a.m-3.30p.m

Rehat
1.00p.m-2.00p.m

Hari ini80
Semalam101
Minggu ini439
Minggu Lepas859
Bulan ini2157
Bulan lepas1300
Jumlah453118

qrcodeHakcipta © 2015, Unit Teknologi Maklumat, Jabatan Kehakiman Syariah Negeri Kedah Darul Aman.
Penterjemahan Google digunakan untuk bahasa selain daripada English dan Melayu.
Sesuai dipaparkan menggunakan Internet Explorer 9.0 ke atas dengan resolusi 1024 x 768

Kemaskini Terakhir: Selasa, 17 Oktober 2017
Ezyweb Content Management System

Jabatan Kehakiman Syariah Negeri Kedah
Aras 2, Bangunan Mahkamah Syariah,
Pusat Pentadbiran Kerajaan Persekutuan,
Bandar Mu'Adzam Shah,
06550 Alor Setar, Kedah Darul Aman.
Tel: 04-700 1980 Fax: 04-700 1989
Email: syariah[dot]negeri[at]kedah[dot]gov[dot]my

Mobile Web / Kedah Apps